• Life Worth Living

    Mirjam: ‘Die brief aan mijn jongere ik was zo cool!’

    Redactie

    Miriam (23) is derdejaars student International Development aan hogeschool Van Hall Larenstein. In het najaar van 2022 volgde zij het Life Worth Living-programma, als onderdeel van haar studie. Als afsluiting van dit programma moest ze een brief aan haar 'jongere ik' schrijven. Ze vertelt wat dit met haar deed.

  • Life Worth Living

    Lorenzo: ‘Je kwetsbaar opstellen is heel waardevol’

    Redactie

    Hoe leef je een goed leven? Welke waarden helpen je daarbij? En hoe kun je op een zinvolle manier putten uit allerlei visies op het leven en de wereld? Over deze en andere zingevingsvragen dachten 35 studenten van hogeschool Van Hall Larenstein in Velp eind 2022 na tijdens het Life Worth Living-programma van De Grote Vragen. Onder hen Lorenzo (25) uit Siena. We vroegen hem wat hij ervan vond.

  • Life Worth Living

    Emily: ‘Life Worth Living helpt je te reflecteren’

    Redactie

    Hoe leef je een goed leven? Welke waarden zijn daarbij belangrijk? En hoe voorkom je dat je je teveel laat leiden door de verwachtingen van anderen? Eind 2022 gingen 35 studenten van hogeschool Van Hall Larenstein in Velp aan de slag met deze en andere grote zingevingsvragen. Onder hen Emily (25) uit L├╝beck. We vroegen haar naar haar ervaring.

  • Life Worth Living

    Sil: ‘Life Worth Living laat je nadenken over de betekenis van je leven’

    Redactie

    Hoe leef ik mijn leven goed? Welke waarden zijn voor mij echt belangrijk? In het najaar van 2022 verdiepten 35 studenten van hogeschool Van Hall Larenstein in Velp zich in deze en andere grote zingevingsvragen. Onder hen Sil (22) uit Dommelen. We vroegen hem naar zijn ervaring.

  • life worth living

    Studenten Van Hall Larenstein: ‘Life Worth Living relevant voor eerstejaars’

    Redactie

    Met een brief van een oude(re) 'ik' aan zichzelf, sloten 35 studenten onlangs het Life Worth Living-programma af. Een bijzonder moment, omdat het de eerste groep studenten is die dit onderwijsprogramma over 'de zin van het leven' volgde.